Złotoryja znów na kolejowej mapie! Dolny Śląsk inwestuje pół miliarda w infrastrukturę

Złotoryja znów na kolejowej mapie! Dolny Śląsk inwestuje pół miliarda w infrastrukturę

Dolny Śląsk nie zwalnia tempa w inwestycjach kolejowych. W 2025 roku samorząd województwa przeznaczy na rewitalizację i modernizację linii kolejowych niemal pół miliarda złotych. Największe nakłady finansowe pochłonie przywrócenie do życia torów, po których od lat nie kursowały pociągi. Szczególnie istotne są inwestycje w powiecie złotoryjskim i jego okolicach.

Reklama na MojaZlotoryja – tel. 576 456 285 | [email protected]

Powrót kolei do Złotoryi i okolic

Jednym z kluczowych projektów jest rewitalizacja linii kolejowej nr 274 na odcinku Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój. Choć inwestycja realizowana jest przez PKP PLK, to samorząd województwa aktywnie uczestniczy w jej finansowaniu, przeznaczając na ten cel 8,1 mln złotych. Po zakończeniu prac mieszkańcy Złotoryi i okolic odzyskają dostęp do połączeń kolejowych, co znaczenie poprawi komunikację regionu i ułatwi dojazd do Legnicy oraz dalszych miejscowości Dolnego Śląska.

Dodatkowo, na terenie województwa planowane są inne inwestycje, które mogą w przyszłości poprawić transport w rejonie Złotoryi. Prace rewitalizacyjne obejmą linię nr 312 (Jerzmanice Zdrój – Wojcieszów Górny), na którą przeznaczono 2 mln zł, oraz linię nr 283 (Lwówek Śląski – Jelenia Góra), na którą przewidziano 3,1 mln zł.

Inwestycje na Dolnym Śląsku

Największe tegoroczne inwestycje w infrastrukturę kolejową obejmują:

  • Rewitalizację linii nr 322 (Kłodzko Nowe – Stronie Śląskie) – budżet 141 mln zł, przebudowa torowiska i infrastruktury na 15-kilometrowym odcinku.
  • Modernizację linii nr 310 (Kobierzyce – Piława Górna) – wartość 129,6 mln zł, rewitalizacja 38,5 km torów i przystanków.
  • Rewitalizację linii nr 345 i 308 (Mysłakowice – Kowary – Kamienna Góra) – inwestycja o wartości 129,1 mln zł obejmuje 28,5 km torów oraz ich elektryfikację.
  • Odbudowę połączeń Jelenia Góra – Karpacz – 15,6 mln zł na modernizację torów i peronów.
  • Współpraca z Czechami w ramach Kolei Izerskiej – 3,1 mln zł na prace na odcinku Szklarska Poręba – Tanvald.

Znaczenie inwestycji dla regionu

Rozbudowa i modernizacja infrastruktury kolejowej to strategiczny krok Dolnego Śląska w kierunku zrównoważonego transportu i poprawy dostępności komunikacyjnej mniejszych miejscowości. Przywrócenie ruchu kolejowego w powiecie złotoryjskim oznacza lepsze połączenia dla mieszkańców oraz szansę na rozwój gospodarczy regionu. Dolnośląski samorząd konsekwentnie realizuje politykę przywracania lokalnych linii kolejowych, dzięki czemu pociągi powracają na dawne trasy, zapewniając wygodny i ekologiczny środek transportu.

GZ

Powiązane posty

Areszt za napad na policjantów i jazdę na podwójnym, dożywotnim zakazie

Areszt za napad na policjantów i jazdę na podwójnym,…

Decyzją sądu 41-letni mieszkaniec powiatu złotoryjskiego, który w skandaliczny sposób naruszył nietykalność cielesną funkcjonariuszy oraz za nic miał sądowe, dożywotnie zakazy…
Kierowcy, uwaga! Wahadło i utrudnienia na ul. 3 Maja – rusza remont!

Kierowcy, uwaga! Wahadło i utrudnienia na ul. 3 Maja…

Od piątku, 14 marca, mieszkańcy Złotoryi oraz kierowcy podróżujący drogą wojewódzką nr 328 muszą przygotować się na utrudnienia. Rozpoczyna się remont…
Pięciu wyjątkowych kandydatów, jedno prestiżowe wyróżnienie – wybierz swojego faworyta! [SONDA]

Pięciu wyjątkowych kandydatów, jedno prestiżowe wyróżnienie – wybierz swojego…

Na ostatnim posiedzeniu Kapituła Wyborów Człowieka Ziemi Złotoryjskiej wyłoniła Wielką Piątkę finalistów spośród 19 zgłoszonych kandydatów. W finałowej rozgrywce o ten…
Subskrypcja
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
Zobacz komentarze