
Bezpłatna komunikacja miejska w Złotoryi – masz uwagi? Napisz do urzędu
- 6 sierpnia, 2025
- 0 komentarzy
Minął pierwszy kwartał funkcjonowania bezpłatnej komunikacji miejskiej w Złotoryi. Pomysł długo wyczekiwany przez mieszkańców, dziś – jak wynika z danych – cieszy się dużą popularnością. Tylko w lipcu autobusami miejskimi podróżowało ponad 13 tysięcy pasażerów, a od 17 kwietnia, kiedy ruszyła komunikacja, pojazdy pokonały ponad 21 tysięcy kilometrów.

Jak informuje Urząd Miejski, komunikacja bardzo dobrze sprawdziła się również podczas tegorocznych Dni Złotoryi. Specjalnie opracowany rozkład pozwolił na wykonanie blisko 100 kursów, pokonując przy tym ponad 1000 kilometrów.
Obecnie sieć komunikacyjna obejmuje 32 przystanki, a mieszkańcy najchętniej korzystają z lokalizacji przy Złotoryjskim Ośrodku Kultury, ul. Hożej, Parku Handlowej S1 oraz ul. Legnickiej/Wyszyńskiego.
Miasto zachęca do zgłaszania opinii
Zgodnie z zapowiedzią władz miasta, komunikacja miejska będzie regularnie oceniana i dostosowywana do potrzeb mieszkańców.
– Wprowadzenie w Złotoryi projektu bezpłatnej komunikacji miejskiej było dla nas dużym wyzwaniem. Zadanie jest niezwykle wymagające i naszym celem jest, aby realizować je zgodnie z oczekiwaniami mieszkańców Złotoryi. Mieszkańcy, dziękując za wprowadzenie bezpłatnej komunikacji, przekazują mi wiele pozytywnych opinii. Ale są też uwagi krytyczne, które musimy na bieżąco weryfikować oraz interweniować, jeśli są one zasadne – mówi Paweł Kulig, burmistrz Złotoryi.
Od uruchomienia komunikacji do końca lipca wpłynęło wiele opinii, z których część dotyczyła m.in.:
- zmiany tras i godzin odjazdów,
- potrzeby stworzenia nowych przystanków (np. ul. Grunwaldzka/Uniejowicka, ul. 3 Maja),
- sposobu prezentacji rozkładów jazdy,
- infrastruktury przy przystankach (chodniki, przejścia).
Zgłaszane były także kwestie związane z punktualnością kursów, kulturą osobistą kierowców oraz przewozem bagażu i rowerów.
– Chcemy udoskonalać funkcjonowanie komunikacji i obecnie, po trzech miesiącach jej funkcjonowania, wystąpiłem do naszego operatora z prośbą o wyjaśnienie kilku kwestii dotyczących realizowania tego zadania. Chcemy, aby było ono realizowane według najwyższych standardów – dodaje burmistrz Kulig.
Każde zgłoszenie jest analizowane
Urząd Miejski zapewnia, że żadne zgłoszenie nie pozostaje bez odpowiedzi. Uwagi trafiają bezpośrednio do operatora i do odpowiedniego wydziału merytorycznego. Regularnie odbywają się również wizytacje autobusów, których celem jest kontrola czystości, liczby pasażerów i prawidłowości realizacji kursów.
Z danych wynika, że średnie opóźnienie w lipcu wynosiło około 2 minuty.
– Zachęcamy, aby uwagi dotyczące funkcjonowania komunikacji były zgłaszane niezwłocznie z opisem sytuacji, daty, linii autobusu i godziny. To bowiem ułatwi w rozpoznaniu danych uwag i szybką reakcję ze strony miasta – podkreśla Kulig.
Jak zgłosić swoją opinię
Swoje uwagi można przesyłać:
- poprzez formularz kontaktowy „Zgłoś sprawę” na stronie www.zlotoryja.pl
- mailowo – również anonimowo – na adres: [email protected]
Przypominamy:
Masz sprawę? Napisz opinię na maila [email protected], a niezwłocznie zajmą się Twoją sprawą.
Bezpłatna komunikacja miejska działa już trzeci miesiąc, ale jej jakość zależy także od głosu mieszkańców. Władze miasta zachęcają do aktywnego udziału w jej udoskonalaniu.
ZG
fot. złotoryja.pl